SEGURA, RAFA

Rafa Segura
Rafa Segura

Textos

 “DEUS-EX-MACHINA” una vez más

 

Trajectòria

Rafa Segura va començar el seu treball com a actor en la companyia Teatre Circ d’Alcoi. Va realitzar els estudis d’Art Dramàtic en l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (Esad Valencia) (2007-2011) . En 2008 va escriure la seua primera obra teatral per a Canallaco Teatre junt amb Nacho López Murria “Trasnoche”, estrenada a València en 2010. Eixe mateix any passa oficialment a formar part de la companyia Canallaco Teatre. En 2009/2010 va residir a Madrid on va intercalar el seu treball d’escriptor de poesia, d’obres dramàtiques, i de guions amb el treball d’actor, de mim, i de clown per a diferents empreses d’esdeveniments i espectacles i per a la companyia teatral Buenamandarína teatre. En 2010 guanya el XIX certamen de poesia juvenil “Miguel Hernández” de Daya Nueva, en la modalitat “Temática dedicada a Miguel Hernández”. En 2011 escriu Junt amb l’escriptor A.Fausto l’obra teatral “El dia 665″, produïda i realitzada per la seua companyia i dirigida per ell mateix. En 2012 i en 2013 torna a guanyar els certàmens de poesia juvenil “Miguel Hernández” de Daya Nueva en el seues XXI i XXII edicions.

Des de la temporada 2012/2013, residix a València, on ha treballat com actor/bailarín en l’obra teatral “Ladran,luego cabalgamos” dirigida per Carla Chillida per a la companyia A tiro hecho, i també en les obres “Las troyanas” i “De coloquios y perros” adaptacions de les obres originals d’Eurípides i Miguel de Cervantes respectivament, i dirigides les dos per Miguel Ángel Jordà, per a la companyia Teatre Implacable. En 2013, també escriu i dirigix “El derrumbamiento del Chico Inerte” i participa com a actor en “Los niños alemanes pintan el cielo de color gris” De Nacho López Murria. Les dos produccions a càrrec de Canallaco Teatre.

En 2014, escriu i dirigix “Poetas de l’amor hermoso” creada i estrenada amb motiu de la quarta edició del festival Cabanyal Íntim de València, amb Canallaco Teatre. També participa com a actor en l’obra “Pocahontas” producció de Xana Teatre, i dirigida per Xavi Navarro. A més, ha treballat com a professor d’interpretació en l’escola de cine i audiovisuals d’Alcoi i en l’institut Cotes Baixes d’Alcoi, en l’assignatura de “Interpretación teatral”. Actualment compagina la seua feina com a actor, guionista, director i productor en la seua companyia Canallaco Teatre.

Trayectoria

Rafa Segura comenzó sus trabajos como actor en la compañía Teatre Circ de Alcoy. Realizó los estudios de Arte Dramático en la Escuela Superior de Arte Dramático de Valencia (Esad Valencia) (2007-2011). En 2008 escribió su primera obra teatral para Canallaco Teatre junto con Nacho López Murria “Trasnoche”, estrenada en Valencia en 2010. Ese mismo año pasa oficialmente a formar parte de la compañía Canallaco Teatre. En 2009/2010 residió en Madrid donde intercaló su trabajo de escritor de poesía, de obras dramáticas, y  de guiones con el trabajo de actor, de mimo, y de clown para diferentes empresas de eventos y espectáculos y para la compañía teatral Buenamandarína teatro. En 2010 gana el XIX certámen de poesía juvenil “Miguel Hernández” de Daya Nueva, en la modalidad “Temática dedicada a Miguel Hernández”. En 2011 escribe junto al escritor A.Fausto la obra teatral “El dia 665”, producida y realizada por su compañía y dirigida por él mismo. En 2012 y en 2013 vuelve a ganar los certámenes de poesía juvenil “Miguel Hernández” de Daya Nueva en su XXI y XXII ediciones.

Desde la temporada 2012/2013, reside en Valencia, donde ha trabajado como actor/bailarín en la obra teatral “Ladran,luego cabalgamos” dirigida por Carla Chillida para la compañía A tiro hecho, y también en la obras “Las troyanas” y “De coloquios y perros” adaptaciones de las obras originales de Eurípides y Miguel de Cervantes respectivamente, y dirigidas ambas por Miguel Ángel Jordán, para la compañía Teatro Implacable. En 2013, también escribe y dirige “El Derrumbamiento del Chico Inerte” y participa como actor en “Los niños alemanes pintan el cielo de color gris” De Nacho López Murria. Ambas producciones a cargo de Canallaco Teatre. En 2014, escribe y dirige “Poetas del amor hermoso” creada y estrenada a raíz de la cuarta edición del festival Cabanyal Íntim de Valencia, con Canallaco Teatre. También participa como actor en la obra “Pocahontas” producción de Xana Teatre, y dirigida por Xavi Navarro.

Además, ha trabajado como profesor de interpretación en la escuela de cine y audiovisuales de Alcoy y en el instituto Cotes Baixes de Alcoy, en la asignatura de “Interpretación teatral”. Actualmente compagina su labor como actor, guionista, director y productor en su compañía Canallaco Teatre.

Perfil en Facebook